lottaskoja

Alla inlägg under augusti 2010

Av Eva-Karin - 8 augusti 2010 20:24

eftersom papperena till lägenheten inte är klara så får flytten till nya lälgenheten vänta till den 21 Augusti. Lite trist, men å andra sidan har jag då hunnit åka hem till värmland och njuta lite av sommaren denna helgen. Låter bilderna tala för sig själva :)   Mammas vackra blommor       Mamma och  pappa åt kräftor :)


Inte speciellt söta djur :)

Vindskivorna ska spikas upp i stugan (pappa tyckte inte det var så roligt när han fick besök av två getingar 8 meter upp i luften)

        Lotta kan inte låta bli att bada trots staket :)   Kvällsdopp i sjön :)   En orm kom simmand



Boule spel, männen mot kvinnorna, och trots pappas koncentration så vann vi!

    

  Så mysigt!


Reglerna måste förståss diskuteras...


       Pappas båt, Spättan.     Världens vackraste hund :P       Letar efter gäddor i vassen?            

Helt enkelt en supermysig helt i denna underbara stuga!  

Av Eva-Karin - 2 augusti 2010 21:58

Nu har det gått ganska långt mellan träningspassen och båda jag och Lotta var taggade inför dagens träningspass med Kitty och Texas. Kändes riktigt kul att träna och det var mycket som flöt på väldigt bra. Sen har vi förståss mycket vi måste träna på, men det är nyttigt att se sig själv på film för då ser jag ibland väldigt tydligt vad jag måste ändra för att hjälpa Lotta och inte krångla till det för henne, så här kommer en liten film från dagens träning.


Efter träningen blev det spcialpizza hemma hos Kitty, den var supergod, sen bar det av hemmåt för att packa vidare, men gav ganska snabbt upp och bestämde mig för att ta det i morgon i stället. Känns skönt att jag är ledig då oxå!


Av Eva-Karin - 1 augusti 2010 13:46

Idag är det redan 1 Augusti och jag kan inte förstå var hela sommaren har tagit vägen. Det har gått så fort att det känns riktigt deprimernade när man tittar ut och ser regnet och vet att det snart är höst igen. Men men, det är mysigt med höst oxå. Då har jag ju massor av tid att vara inne och fixa i min nya lägenhet :)

Har förresten skrivit på kontrakten idag (jippie), så nu måste jag bara vänta på att bli godkänd av bostadsrättsföreningen, och sen finns det inget som stoppar mig!!! Ska bli underbart att få flytta.


Annars har jag spenderat en mysig och lugn helg nere i varberg med mamma och pappa. Skönt att komma bort från min lägenhet där det mest liknar kaos. Och bättre lär det ju inte bli... För nu ska jag börja packa ännu mer, har fått ledig måndag och tisdag så tänkte att jag bara ska ha kvar det jag absolut behöver. Allt annat ska jag packa ner så att jag kan göra klart flyttstädningen så mycket som möjligt, så blir det en sak mindre när jag väl ska flytta.   Bilderna är ioförsig från förra året i Varberg (och även om vi inte hade lika fint väder denna helge så är de ganska symboliska för vad som brukar symbolisera semestern där). Glassätande får både två och fyrbenta.

Slappa ute i solen och bara lata sig :)

     

MYS!!

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Skapa flashcards