lottaskoja

Direktlänk till inlägg 18 april 2011

soliga lediga dag...

Av Eva-Karin - 18 april 2011 20:09

Helgen har till största delen bestått av arbete. Men även endel skojigheter. På fredag efter jobbet fick jag besök av Åsa som skulle låna min bil på lördagen och på lördagen simmade vi först hundarna och sen åkte jag och Kitty hem till Åsa på lite avskedsfest. Har haft en hyfsat bra jobb helg också. Ett par timmar på söndagen spenderades med att gnugga valpar. Och det är ju alltid mysigt : Söndag efter jobbet blev det agilityträning. Lotta var återigen supertaggad och det var riktigt kul att träna med henne. Jag och kitty tränade mest på "stacket". Och även om hundarna var riktigt duktiga så var vi inte fullt riktigt lika duktiga med tajmingen. Det är verkligen inte helt lätt :)


 


Idag vaknade jag till strålande sol. Hade inga planer alls för dagen men visste ju att Elin också var ledig eftersom vi har jobbat helgen ihop. Så efter lite smsande fram och tillbaka så bestämde vi möte i mölndal på agilityplanen. Idag tror jag det var lite för varmt för Lotta. För den gamla trötta, sega Lotta var tillbaka och dte kändes inte alls lika roligt. Då känns det riktigt kul när man kan ta fram Fanny, för där är det aldrig några sura miner. Den tjejen ger verkligen alltid 100% och jag blir så glad av att träna med henne. Men hon börjar redan bli ruskigt snabb så jag måste nog börja träna jag med om jag ska ha en chans att hänga med. 

Efter träningen (där alla utom Lotta Lotta var på G) begav vi oss de få hundra meterna bort till Sisjön. Insåg ganska snabbt att det var påsklov. För det var ovanligt mycket folk för att vara måndag mitt på dagen. Men vi hittade en egen lite strandbit där vovvarna kunde bada bäst det ville :)


     


Annars känns livet rätt bra just nu. Dispensansökan är avslagen :( Men tror vi kommer överklaga. Och vilket som så känns det som att livet ändå löser sig. Har börjat gå med ortopedveterinärerna nu på dagarna. Och har fått mycket positiv feedback från dem, så kanske lyckas hitta någon lödning tillsammans med dem om inte annt :)


Tyvär missade jag den valpträff som Fannys uppfödare Ann ordnade i helgen. Hade verkligen varit roligt att åka. Är mest nyfiken på att se hur Fannys syskon beter sig och hur de ser ut. Fanny (som numera går under namnet "fröken fluff") har börjat få ganska lång päls och den står åt alla håll. Men hennes ansikte är verkligen sötast tänkbara. Och öronen har fortfarande inte intagit något stabilt läge. De varierar helt enkelt från dag till dag. Oftast har hon ett upp och ett ner :)

Men hade varit kul att kunna jämföra beteenden. För hon känne verkligen som en ovanligt stabil, trevlig och lyhörd valp :)


Nu ska jag sluta skriva om ingenting. Bjuder på en liten film från dagens badning. Och för er som undrar varför musiken till alla klipp alltid är gammal och superpoppig, så är det för att det är det enda som finns på datorn. Och jag vet helt ekelt inte hur man laddar ner ny musik :) Så ni får hålla till godo med det :)



 


 
 
Ingen bild

Kitty

18 april 2011 22:04

Hej!! Det är konstigt, även om vi hittar på hur mycket skoj som helst vill man alltid vara med! Speciellt när det är agility och bad på schemat! Då känns det alltid extra surt att vara på jobbet! Särskilt så här fina dagar! Och det är ju härligt att se alla sköna bilder även om man missade hela alltet ;) vi tar igen det i helgen!! Längtar galet mycket! Kram!!

 
Ingen bild

Elin

19 april 2011 10:36

Härligt det såg ut!
Vilken härlig musik, blev lite sugen på att titta på trasdockorna nu :-)

Hoppas ni får det härligt i molkom i påsk, finns sjö att bada i ifall :-)

Kram

Eva-Karin

19 april 2011 21:54

Jaså, den låten fick godkänt ;)
Tyckte den passade våra små knasbollar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards