lottaskoja

Direktlänk till inlägg 1 april 2013

då var påsken slut...

Av Eva-Karin - 1 april 2013 21:02

Och vad har då jag gjort hela påsken, jo jobbat förståss :P Vad ska man annars göra som sjuksköterska! :)

Närå, skämt åtsido så har jag faktiskt haft en toppenhelg både på och utanför jobbet. Har tränat agility nästan varenda dag en vecka nu och det känns underbart roligt. Så härligt att vara på G igen och att verkligen längta till nästa träning och att tycka det är så roligt! Nu har det blivit fortsatt fokus på slalom, men även lite roliga små banor och andra övningar. Och i fredags fick vi även chansen att träna med Jessica och Gip, som ändå har varit här i halmstad och hållit kurs hela helgen, så himla rolig hade vi!  Älskar den delen av hundlivet, att man lär känna alla dessa underbara människor bara för att man har samma intresse och "råkat" köpa hunden från samma kennel :)

På jobbet har det varit superlugnt, har knappt varit några patienter så det har blivit mycket fika och snack med goa kollegor! Så förutom en mindre skräckupplevelse i hissen igår (som alla ni som har FB redan vet om), så har det varit en riktig toppenhelg.

Har även haft en riktigt nyttig insikt som jag inte riktigt förstår varför jag inte insett tidigare. Har ju tyckt att det varit extremt jobbigt när det har gått dåligt på tävling, när jag känner att jag bara tappat Fanny och vi har missförstått varandra och allt bara har blivit fel. Har känt mig som världens sämsta hundmänniska. Jag vill inte ta om hinder för jag är rädd att få en tillsägning att jag "tränar"på planen (fick det vid en tävling i sommras när jag tog om balansen två gånger, och jag som hatar kritik och tillsägelser tog verkligen illa vid av det), så nu blir jag räddd för det varje gång jag måste ta om något. Men efter att ha suttit och kollat på gåsahoppet live (en stor agilitytävling i skåne), där man har fått se många från sveriges elit så har jag insett att detta händer även de allra bästa! Ja det händer alla att man gör missar och man ser väldigt otajmade ut tillsammans. Och det var verkligen en befrielse att se att det kan se så "dåligt" ut även för de riktigt duktiga. I vanliga fall ser jag ju bara på folks youtube klipp och där är det sällan mer än de bästa klippen som läggs ut, så då får man ju liksom bilden av att det alltid ser så bra ut. Jag hoppas det ska hjälpa mig att inte ta så illa vid mig och hjälpa mig att fortsätta kämpa även när det går fel! Jag ska våga ta om och lita på mig själv och försöka skita i alla andra (lättare sagt än gjort!).

Jaja nog om det, ska iaf bli enormt kul att tävla igen nu och samla på oss lite mer erfarenhet!

Klippte ihop en liten film från delar av min och Kittys träning i fredags, vi försöker lära oss att bli bättre på att göra byten i tid och inte för sent som oftast är fallet :)



Såhär ser flickorna ut när Lotta tränar, "flytta på dig dumma människa så vi kan se vad som händer!"



I morgon ska vi ner och valla för Jonas Gustafsson, ska bli enromt spännande!!!


    

Nu är i stort sett alla is borta!!!!

 
 
Ingen bild

Elin G :-)

2 april 2013 15:50

jag flyttar på torsdag =) Men tar en sväng hem till Kil över helgen, sen är jag halmstadbo på riktigt =)
Längtar efter er!

 
emma

emma

2 april 2013 21:19

Åh så härligt att träna. Saknar verkligen agilityn!

http://kiwihunden.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards