lottaskoja

Alla inlägg under mars 2014

Av Eva-Karin - 26 mars 2014 16:38

Igår åkte jag ner till Halland efter att äntligen ha tagit mig i kragen och skrivit klart hemtentan. Den är verkligen inte bra men den är förhoppningsvis tillräckligt bra för att bli godkänd! Det blev en kort visit hos farmor och farfar innan vi idag körde ner till Halmstad. Och måste verkligen säga att jag saknar Halmstad. Älskar verkligen att komma tillbaka, saknar stränderna, skogarna, vännerna och syster yster. Det är verkligen ett riktigt toppenställe!
Så idag fick det bli en tur till östra stranden där jag bara njöt av lugnet och av att få gå helt själv på en lång och vacker strand. Och hundarna njöt av att få sträcka på benen och tugga på äckliga saker :)

Väl tillbaka i bilen möttes jag dock av en tråkig upptäck. Min vindruta har fått en lång spricka i sig. Kan inte fatta varför den kom nu?! Bläh varför kan inte bilar bara vara hela och bra för...

Egentligen kanske det borde gå på någon försäkring för tror inte ens rutan är ett år gammal? Och kan inte se något stenskott som kan ha varit starten till sprickan... Aja ska försöka ignorera den över helgen så får jag kolla upp det på måndag när jag kommer hem igen!

Av Eva-Karin - 21 mars 2014 09:33

I onsdags körde vi Göteborg Tur och Retur för att besöka ortopeden och sjukgymnast med Fanny. Och fick tyvärr inte ett så roligt besked. Men skönt att veta vad det är iaf. Och det kunde ju varit värre...

Det ortopeden hittade var att hon har ont i ryggen, närmare bestämt vid L7. Han kom fram till att det troligtvis är en disk som buktar (och då blir det typ som på människor med ischiasproblem att de kan få problem med obehag, en brännande känsla och strålning ned i benen). Och troligtvis så är det så att disken irriterar och släpper ut några ämnen som orsakar en inflammation i mjukdelarna runt omkring. Det är därför hon svarar så bra på antiinflammatoriskt. Så nu är planen en konservativ behandling, hon ska stå på antiinflammatoriskt en längre tid och gå på rehab för laser och för att bygga upp muskler. Han räknade med att tiden och ökad muskelstyrka kommer få det hela att bli bra och läka ut. Skulle hon inte bli bra eller till och med sämre så blir det en MR röntgen. Så ingen mer agility för oss just nu iaf :( men sålänge hon får fortsätta att gå lite lös så är jag ändå glad!!! För det var nog de mest deprimerande månaderna i hennes liv när hon bara fick gå i koppel!! Så nu kör vi på och håller tummarna för det bästa!!


 





Av Eva-Karin - 16 mars 2014 18:07

Det går lite sisådär med Fanny, hon var i stort sett helt bra när hon gick på NSAID, men nu när jag har haft det utsatt i snart två veckor så börjar hon visa små tecken på att allt inte står rätt till igen :( Min stackars lilla tjej! Och hon har varit så otroligt lycklig över att ha fått börja vara lite lös! Men på onsdag blir det koll av både ortoped och sjukgymnast så då hoppas jag vi går till botten med det här!!

     



Mest så blir det uppletande av leksaker som jag gömmer i lite ojämn terräng (fält eller i skogen), då jobbar hon i ganska lugn takt men får ändå använda hjärna! Och det är verkligen en av hennes favorituppgifter :)

     


Med Lotta så har allt varit bra. Hon är pigg och busig! Men hon har börjat ömma lite vid höger armbåge upptäckte en tjej som är här och masserar dem någon gång i veckan. Så vi får kolla upp den också så småningom...


   



Och förra helgen hade vi besök av Emma och Lilly! Vi hade en riktig myshelg och var ute och grillade ena dagen och spenderade mycket annan tid i lekparker och med att kolla på Pippi :)

 


Och i fredags åkte jag med min klasskompis Anna för att hämta henne hennes bordercollie valp Lantställets Lystra! Och hon är verkligen helt underbar den lilla valpen! Tror hon kommer passa Anna perfekt!!


 


Idag har vi varit ute på heden och gått. Riktiga vårkänslor med strålande sol som verkligen värmde!!


                     

 


Sen har Lotta fått träna agility idag! En superbusig Lotta som verkligen var rolig att träna med!!!

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards