lottaskoja

Direktlänk till inlägg 9 juli 2015

Ståöron?

Av Eva-Karin - 9 juli 2015 09:43

  Valpen växer och växer och jag vet att jag säger det i typ varje blogginlägg men jag tycker liksom varje dag, när jag går upp eller kommer hem från jobbet, att hon har blivit större. Och det är väll antagligen för att det faktiskt händer saker varje dag  Idag har öronen haft en lite antydning till att ställa sig upp när hon for omkring som en galning och lekte i morse. Och hon är så himla söt med ståöron så jag hoppas innerligt att de faktiskt tänker ställa sig upp


Något jag älskar med henne och som nu har hänt ganska många gånger så det verkar som det snart blir en vana ;) Det är att när jag lyfter upp henne och har henne i knät så somnar hon! Så himla härligt! Jag hade henne väldigt lite i knät förut. Har bara inte blivit så. Men när Catrin var här och hälsade på för ett par veckor sedan så lyfte hon upp henne i knät när hon var rätt trött så då somnade hon efter en liten stund. Och nu har jag gjort samma sak ett par gånger när hon haft svårt att varva ner eller vi har varit ute, och på bara någon minut så somnar hon, och det är inget bråk innan heller utan eventuelltbara något litet gnäll. Så himla härligt och något jag verkligen kan ha nytta av känner jag. Så nu har vi precis suttit en timme och myst i soffan framför tvn. Tyvärr var telefonen så långt bort så jag lyckades inte ta nån bild.


Programmet  jag såg på var dock inte lika roligt. Var en dokumentär på SVT om valpens första tid. De följde 6 valpar under de första 4 månaderna hos sina nya ägare. OCh jisses säger jag bara, inte konstigt att man möter så många missförstådda och missanpassade hundar när man är ute. Snacka om att de är anpassningsbara djur när de ändå kan bli normlara hundar trots så bristande kunskaper hos sina ägare. Så då kände jag mig ändå som en ganska duktig och kunnig hundägare ;) Även om vi också har och kommer stöta på problem!


Annars efter ett härligt telefonsamtal med Elin i förrgår så fick jag massa träningsinspiration. Den har varit lite låg nu när jag mest har jobbat så det behövdes ny inspiration :) Och nu har jag en hel massa saker jag vill träna på, men vi började med nosduttar. Jag tänkte att om dem blir riktigt roliga så kan de vara bra att ha som kontakt då de är ett konkret och bra beteende som är lätt att belöna. Så det borde ju gå att få in i typ vår "inte valla bilar" kampanj, bilar skulle då kunna betyda kom och dutta mig i handen och få en godis tänker jag. Men vi får se :)


Iaf så filmade jag vårat allra första träningspass :) Och ni får ursäkta, vet att jag har jordens fulaste skor på mig, men de är sååå sköna ;)



Och idag på morgonen har vi kört ett litet pass till, det fastnade dock inte på någon film, men efter att hon vilat på saken i ett och ett halvt dygn så hade hon tydligen fattat grejen för idag gjorde hon verkligen fina duttar :) Så himla häftig liten hund!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva-Karin - 28 november 2015 23:57


Av flera anledningar, för det första att jag inte lär mig hur jag ska instruera folk jag tränar med för att skapa en bra situation för Bell. Och för det andra att jag sen inte kan släppa dessa tankar när jag ska försöka sova. Så nu provar jag att skr...

Av Eva-Karin - 27 november 2015 13:35

Har funderat på att skriva många gånger men det har visst inte blivit av av olika anledningar. Iaf så har lilla Bell nu hunnit bli 7,5 månader gammal, hon är ungefär 50 cm hög och väger 14 kg och vi har flyttat tillbaka till Uppsala :)   Jag är s...

Av Eva-Karin - 28 september 2015 18:29

Ja så känner jag ofta efter promenaderna med Bell nuförtiden (dock inte alltid för vi har våra motgångar ibland oxå). Men idag har vi till exempel passerat förbi två barn i 4-5 års åldern som till och med kom fram rakt emot oss för de var så nyfikna ...

Av Eva-Karin - 8 september 2015 20:54

Ja de verktygen jag har fått för att jobba med Bells rädslor har börjat ge lite resultat och hon känns nu som hon börjar kunna hantera situationer som hon förut inte hade kunnat. Nu var vi till exempel precis ute för att kvällskissa och gick då förbi...

Av Eva-Karin - 3 september 2015 18:45

Ja just nu känns det som det går bättre och bättre med Bell, hon har blivit betydligt mognare och är därför lättare att kommunicera med, jag har fått fler verktyg och tydligare ideer på hur jag ska hantera henne och omgivningen och det känns som att ...

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards