lottaskoja

Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Eva-Karin - 26 januari 2013 04:48

Haha läste precis igenom föregående text, insåg då att hjärna nog inte är så med halv fem på morgonen. Brukar väll kunna skriva och förklara lite bättre än så?? Jajaj, har ingen energi att skriva om den, så om den är ointressant och ostrukturerad så låt bli och läs bara :) Det står bara lite allmänt svammel om en trevlig promenad :)

Av Eva-Karin - 26 januari 2013 04:28

Idag (eller snarare igår om man kollar klockan, men idag i min värld eftersom jag ännu inte har gått och lagt mig) så var jag och Kitty ute på ännu en äventyrspromenad :) Idag gick den genom okända myrmarker och skog. Var rätt jobbigt vill jag lova att trampa runt påklädd till tusen då det var 10 minus när vi började gå och det var väldigt ojämnterräng, superbra träning för benen och jag känner faktiskt av det lite i låren nu! Sen var det bara typ 3 minus när vi var klara, så ni kan ju gissa om det blev lite varmt åt mig :) Hatar ju att frysa så hade dubbla långkalsonger, träningsbyxor och termobyxor,linne, dubblaunderställströjor, fleecetröja, halsduk, jacka, mössa o vantar. Haha, jag var mer klädd för att fika i 10 minus än att gå! Men kul hade vi, sen var det mindre kul när det visade sig att vi skulle passera en myrmark där allt tydligen inte var fruset, så om man inte aktade sig så gick man helt plötsligt igenom isen och trampade ner i någon svart äcklig sörja (både Kitty och Lotta lyckades med det), jag lyckades dock för en gång skull hålla mig torr!! Sen blev det fikapaus, varm choklad, gifflar och kärleksmums, snacka om lyxfika!! Älskar att vara ute och upptäcka nya marker, sen var det lite jobbigt idag för det var svårt att hitta den slingan vi hade tänkt oss, hade tänkt gå en mil, och då skulle vi enligt den första tavlan följa röda slingan, ok, inga problem där, men sen när vi hade gått en bit så delade sig helt plötsligt den röda slingan i ett vandringsspår och ett skidspår!?, vi följde skidspåret, sen delade sig den röda slingan en gång till en en "strövarled" och i en vandringsled (då fanns inte ens skidpåret som alternativ längre), så efter massa velande så blev det en något kortare runda, tror vi slutade på ca 8,5 km. Men det kändes rätt lagom i den något svår forserade terrängen. Så i morgon blir det vilodag för hundarna och på söndag är det inoficiell tävling. Det enda jobbiga är att jag jobbar natt i morgon med och tävlingen börjar 8.45, så kommer inte hinna hem och sova något emmellan, så får väll se hur mycket huvudet och kroppen hänger med. Krisar det så får Kitty eller Elin köra!


 

Så här såg det ut stora delar av dagens promenad, och inte en människa mötte vi, och hundarna kunde springa fritt och busa hela vägen!!

Presentation

Wenari's Lille Lotte

   Lotta är min första egna hund och en dröm som äntligen gick i uppfyllelse. Jag har längtat efter hund så länge jag kan minnas och Lotta är nog den bästa hund jag någonsin kunnat få. Hon var nästan 1,5 år när jag fick henne, men jag jobbade då på kenneln jag köpte henne från så har känt henne sedan hon var valp. Och bättre golden finns inte, hon är min trogna vän och stöd i livet. Hon följer med på alla upptåg och anpassar sig till vad vi än hittar på. Hon älskar att bara får vara med och om någon dessutom vill klappa henne är lyckan gjord.

WindAnn's Fanny

       

Fanny är född 2010-10-11 och flyttade in hos oss när hon var ca 3 månader. Det var kärlek vid första ögonkastet och hon förgyller fortfarande varje dag genom att bara finnas vid min sida. Sover hon blir jag varm ända in i själen för att hon är så söt och är hon vaken hittar hon oftast på något roligt upptåg som får mig att skratta. Hon är världens bästa träningskamrat vilken sport vi än väljer att prova på. Alltid lättlärd och älskar att träna. Bättre hund går inte att få!

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

RSS

Fråga mig

2 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards